vineri, 27 iulie 2012

despre scris

Scrisul a fost prima modalitate culta de comunicare indirecta. La inceput scrisul a fost folosit pentru a marca diverse evenimente si situatii de la vremea respectiva, pentru a fi disponibile generatiilor viitoare. La un moment dat omul s-a gandit sa inceapa sa scrie tot ce-i trece prin cap. Au inceput sa compuna poezii, sa scrie diverse povesti si istorisiri mai mult sau mai putin adevarate, cu scopul de a-si impartasi ideile si convingerile intr-un mod cat mai artistic. Dar de unde nevoia asta de a scrie? Hai, inteleg, acum enshpe mii de ani, nu aveau altceva de facut decat sa se scarpine in cur, sa-si miroasa apoi degetul si apoi sa descrie cat de profund a fost acest eveniment. Dar pe masura ce tehnologia a avansat nevoie de a scrie a ramas cam aceeasi, desi modul de expunere s-a schimbat destul de mult.
In zilele noastre mult scriu pentru bani. Daca au o idee originala si un vocabular destul de dezvoltat au sansa sa scoata bani frumosi din scris: ziare, bloguri si bineinteles carti. Nu ma intelege gresit, imi place sa citesc, e una din activitatile mele preferate, dar incerc sa ma gandesc ce ii determina pe oameni sa scrie.
Eu unul am inceput sa scriu pe blog, dupa cum am spus in primul post, din plictiseala in principal. Totusi as minti daca as spune ca nu simt o anumita senzatie de multumire cand cineva citeste si spune ca "vai ce frumos, vai ce profund", imi gadila nitel orgoliul, asta e clar. Dar eu sunt doar un amator, nu posed vreo inteligenta sclipitoare si nici nu pot sa zic ca dau pe afara de originalitate.
Originalitatea, asta e cuvantul de baza atunci cand te apuci sa asterni ceva pe hartie. Totusi, in vremurile astea, la ce volum de lucrari scrise exista, e foarte greu sa mai scrii ceva original. Poti doar sa scrii despre ceva deja existent intr-o maniera diferita, proprie.
De la aparitia mijloacelor moderne de comunicare si informare (radio, tv, internet) oamenii au inceput sa acorde din ce in ce mai putina atentie cititului. Eu unul m-am apucat din plictiseala, ca un mod de a face timpul sa treaca mai repede, dar probabil si pentru ca sa imi dezvolt un pic gandirea si vocabularul, ca sa par si eu cine stie ce destept.. Dar oamenii contiua sa scrie, fac bani din asta, se simt bine cand ideile lor sunt apreciate si laudate. E internetul plin de wannabes d-astia care cred ca dau pe afara de inteligenta si simt nevoia sa ne arate si noua cat de destepti sunt. Ma uit la bloggerii astia ce se dau extrem de profunzi si de sensibilosi de zici ca le iese creierul pe nas, asa de prolifici sunt. Si scriu despre subiecte foarte filozofice si complexe, dar nu cumva sa se ia cineva de ei si sa ii critice ca imediat sar de cur in sus ca arsi. Se hranesc din comentariile pozitive pe care le primesc si au impresia ca sunt cu 2 nivele de inteligenta peste toti. Baga-le-as pula pe gat de aroganti besiti si plictisiti de viata, altceva mai bun de facut n-au decat sa ne arate ce frumos miros basinile lor.
Numai tampenii am scris pana acum,  nimic interesant, desi asta se vroia sa fie ideea, ca doar na, trebuie sa demonstrez si eu lumii ce baiat destept si profund sunt, doar doar s-o uda vreo pizda citind. Dar lasa ba, ca ma luminez eu la creier la un moment dat si cine stie ce capodopera imi iese din cur si dau lumea pe spate.
Voi continuati sa irositi literele pe messenger si sms-uri, ca io continui sa stric taastatura bolborosind chestii fara sens, dedicate plictisitilor din toate colturile internetilor. Daca nu va convine luati pula si faceti o laba pe poza vecinei de pe facebook, in care apare un sfert de san intr-un decolteu mai provocator.
Tot respectul scriitorilor care chiar au habar de viata lor si ajuta fraierii sa inteleaga mai bine lumea si sa isi dezvolte gandirea.
Pana data viitoare, mult succes in dragoste si chestii.

0 comentarii: