sâmbătă, 28 iulie 2012

Mergem la vot?

in cateva ore se vor deschide sectiile de votare pentru referendumul de demitere a presedintelui traian basescu. romanii or sa isi puna hainele de duminica, or sa isi a cu ei buletinele si se vor imbulzi sa puna stampila asa cum considera ei de cuviinta, sperand cu naivitate ca alegerea lor va face o diferenta. nu e vina lor ca habar n-au despre ce e vorba, e vina sistemului ca este conceput in asa fel incat ii convinge pe oameni ca parerea lor conteaza. dupa mine, romanii nu ar trebui sa aiba drept de vot, deoarece pana acum nu prea au facut alegeri prea bune. in cei 23 de ani de democratie, romanica noastra s-a scufundat din ce in ce mai mult datorita liderilor pusi de noi la conducere. am fost si eu sa votez de cateva ori, am votat prima data cand am facut 18 ani, fiind fericit sa imi exercit acest drept, desi habar n-aveam daca am facut alegerea corecta. l-am mai votat apoi pe geoana ca mi-au dat niste baieti de la psd 50 de lei si am mai votat primarii din localitatea mea. nu pot sa zic ca m-am simtit mai bine dupa alegeri. am vazut cum din ce in ce mai mult ne bagam in rahat in loc sa incercam sa iesim din el. acum e al doilea referendum de demitere al lui basescu. tare popular a fost acest presedinte de a reusit sa fie dispretuit in asa hal. nu pot sa zic ca m-a interesat prea mult ce s-a intamplat pe scena politica, mai mult din auzite am prins si eu cate ceva, sincer habar n-am care a fost motivul pentru care a fost suspendat. prespun ca nu a fost vorba ca traiul in romania e de cacat, adica ar fi fost nevoie de un motiv mai concret. acuma pe mine ma amuza ca toate cacaturile care se intampla in tara asta sunt puse pe spinarea presedintelui, presedinte care intr-o republica ca ca noastra nu prea are multe prerogative, el tre doar sa se intalneasca cu diversi oameni si sa zambeasca frumos. puterea de decizie este a parlamentului si cea de aplicare a guvernului. dar nimeni n-a zis nimic de oamenii astia care mai mult dorm decat sa ia decizii, si ii doare fix cat negru sub unghie de romanul amarat care traieste de pe un salariu pe altul. ca de obicei, initiativa este a psd-ului, probabil cel mai comunist si infect partid, care a dominat scena politica din romania de la revolutie incoace. chiar daca a fost la putere sau nu, psd a gasit intotdeauna modalitati sa ne futa in cur, dar sa ne convinga ca ne face un serviciu. sa luam exemplu liderii partidului de-a lungul timpului: iliescu, comunist de la mama lui, nastase un las plin de basini si geoana o marioneta naiva. cine o fi acum in fruntea partidului ma doare la bascheti, ponta prespun, nu? smecher baiat si ponta asta, jos palaria are o gandire nemaipomenita de a reusit sa faca atatea lucruri in atat de putin timp. manca cacat si el ca tot omu, dar le-a aruncat amaratilor de romani niste firimituri si i-a pus sa-i pupe mana pentru asta.
revenind la una din primele mele idei, romanii nu merita sa isi aleaga liderii. parerea mea este ca trebuie sa vina cineva cu initiativa sa faca niste schimbari drastice. vai ce mult mi-ar placea o monarhie in romania, adica in rahat, monarhia a pus romania pe harta pana la urma, si luand exemplu de la tari mai dezvoltate ca noi, monarhia este un sistem stabil. trebuie adus cineva care nu a luat parte la rahaturile care se intampla aici. mi-e greu sa cred ca nu exista oameni care nu sunt egoisti si care vor sa faca ceva frumos. exista, dar nimeni nu da doi bani pe ei deoarece nu au tupeul necesar sa se impuna. o varianta buna la conducerea statului ar fi oprescu momentan, de bine de rau a mai miscat cate ceva la primaria capitalei, e om cu un statut social impunator, doctor si chestii, om citit si calculat. acuma ce sa zic, si basescu cand era primar general dadea impresia ca e baiat bun si chestii, dar se pare ca odata ajuns sa detina puterea a inceput sa o dea in bara, a devenit arogant si cacanar.
nu cred ca o sa ma duc la vot, depinde ce chef am sa ies din casa, nu prea imi pasa daca il demit pe basescu sau nu pentru ca oricum nu avem pe cine sa punem in locul lui. daca e demis, o sa iasa cine trebuie sa iasa, nu cine merita, cum se intampla de obicei, iar noi o sa suportam ca de obicei consecintele aegerilor noastre. or fi conducatorii nostri incompetenti, dar romanii dau pe afara de prostie si sunt asa de usor de manipulat incat nici nu ma mira ca o ducem mai rau din punct de vedere economic decat in perioada comunista. chiar si un comunism ar fi bun acum, daca nu monarhie, ti-am zis, trebuie cineva sa ne tina din scurt si sa ne aplice putina corectie cand calcam stramb. altfel, daca lasi taranu de capu lui n-ai nici o sansa sa faci vreo schimbare.
doar parerea mea umila, pana data viitoare sa traiti bine da-va-n rahat!

0 comentarii: